10 nujnih lastnosti dobrega grafičnega oblikovalca

Končno živimo v dobi, kjer se daje velik pomen kreativnim dejavnostim. Konec je z obdobjem, v katerem so prevladovale industrije, ki so zahtevale večinoma logične operacije. Danes lahko računalniki opravljajo skoraj vse vrste logičnih procesov. Ustvarjalni procesi pa so druga zgodba.

To pojasnjuje nenaden razcvet števila grafičnih oblikovalcev, kjer se vsi poskušajo uveljaviti na trgu. Vsak od njih ima različna področja specializacije. Vse je odvisno od tega, kakšne končne produkte želite oblikovati. Sami se lahko odločite za vrsto grafičnega oblikovalskega dela, ki ga želite opravljati. Osredotočite se lahko na oblikovanje logotipa in spletnih strani ali pa postanete multimedijski oblikovalec. Mislite, da imate lastnosti za izdelavo logotipov ali bi raje delali v spletnem oblikovanju?

graficno-oblikovanje

Ne glede na to, katero vrsto grafičnega oblikovanja boste izbrali, samo kreativnost nikakor ne bo dovolj. Obstaja kar nekaj lastnosti, ki jih morate posedovati, da bi postali učinkoviti na svojem področju.

1. Dobre komunikacijske sposobnosti

Seveda je ena od vrst komunikacije, da znate posredovati sporočilo podjetja ali blagovne znamke javnosti. To storite z vašimi kreativnimi izdelki. Vendar to ni edina oblika komunikacije, ki jo zahteva delo.

Oblikovalci morajo komunicirati s potencialnimi strankami. Vaša naloga kot oblikovalec je, da jasno določite meje, kar lahko in česa ne morete storiti. Prav tako je vaša naloga, da se pogajate s strankami, kot tudi dobite posle in jih obveščate o poteku projekta.

Brez ustreznih komunikacijskih veščin obstaja veliko tveganje za zmedo in napačno komunikacijo. To lahko ogrozi ne samo vaše delo, ampak tudi vaša verodostojnost kot oblikovalec. Zato je optimalno, da kot oblikovalec ne preživljate vsega časa za delovno mizo. Morate iti ven in se naučiti, kako govoriti z ljudmi in kako z njimi graditi močne odnose.

2. Radovednost

Vsaka ustvarjalna oseba nekje v sebi skriva vsaj kanček radovednosti. Navsezadnje ustvarjalnost pomeni preizkušanje novih stvari, ki jih drugi še niso poizkusili.

Radovednost je tisto, zaradi česar je oblikovalec lahko uspešen v različnih stilih in pristopih. To je tisto, zaradi česar oblikovalec tvega in poskušajo storiti, kar ni storil nihče drug do sedaj. Brez radovednosti boste zgolj še eden od mnogih, ki posnema ostale.

oblikovanje-spletnih-strani

3. Strast

Za grafično oblikovanje se ne odločite samo zato, ker bi radi veliko zaslužili. Ne pozabite, da delo oblikovalca ne zagotavlja uspeha ves čas, ne glede na to, kako nadarjeni ste. Ogromno povpraševanje po grafičnih oblikovalcih ne pomeni, da boste tudi vi takoj uspeli. In ravno ko ste v situaciji, ko vam ne gre najbolje in že skoraj obupujete, je strast tista, ki vam bo pomagala, da vztrajate.

Strast je vedeti, da bo tudi veliko padcev, vendar ste jih pripravljeni sprejeti. Vedno vas bodo kritizirali, vendar te kritike vzamete kot priložnost za izboljšanje. Če delate cele dneve, ponoči pa razmišljate o projetkih in vas to ne moti, vas vsekakor čaka krasna prihodnost.

4. Odprtost

Vsak grafični oblikovalec ima svoje želje, prepričanja in dojemanje, ko gre za oblikovanje. Vendar se tega ne morete držati ves čas. Ko omejite svoj oblikovalski pristop k temu, kar vi želite in kaj trenutno veste, omejite tudi vaše priložnosti za zaslužek in učenje. Vedno boste naleteli na stranke, ki želijo poskusiti nekaj drugačnega. Trendi in standardi se bodo prav tako spremenili, kar pomeni, da lahko zastari tudi vaš stil.

Če niste odprti za nove ideje in stile, boste vztrajali pri svojem pristopu. A na tak način lahko hitro zaključite z vašo kariero.

5. Sposobnost prejemanja kritike

Na vsakem področju boste tu in tam dobili nekaj negativnih komentarjev. Če boste pustili, da prevlada vaš ego, se vam lahko kmalu zmeša. Hkrati boste tudi izgubili priložnost, da se naučite nekaj novega in nadgradite znanje.

Ko se naučit konstruktivno sprejemati kritike, se odprejo tudi nove priložnosti za učenje in rast. Pomislite na negativne komentarje. Ali imajo kakršno koli osnovo? Zakaj so jih izrekli? To je odlična priložnost, da ponovno pregledate svoje delo in najdete ideje za izboljšanje.

kreativnost

6. Dobre sposobnosti reševanja problemov

Vedno boste naleteli na nekaj slepih točk v vaši zasnovi. To so še posebej pogosto pri delu s strankami, ki bi radi naredili vse in še več. Kako lahko to izvedete, brez da bi žrtvovali kakovost?

Lahko naletite tudi na težave z orodji in programsko opremo ali pa imate težave s celostno grafično podobo vašega projekta. Ne glede na to, kakšen problem se bo pojavil, prepričani morate biti, da ga boste znali obvladati in najti najboljše rešitve.

7. Skromnost

Ena največjih slabosti, ki pogosto prepreči pot do uspeha, je ego. Če dovolite, da vas vodi ego, ne poslušate mnenj in komentarjev ostalih ljudi. Na koncu pa krivite druge za vaše napake. Preprosto preslišite vsako kritiko, ne glede na to, kako konstruktivna je lahko.

Skromni ljudje upoštevajo druge in sprejmejo vse komentarje in predloge, brez da bi bili ob tem užaljeni. To pomeni, da se lahko marsikaj naučijo in hkrati rastejo kot oblikovalci. Na tak način lahko tudi veliko lažje in učinkoviteje sodelujejo s strankami. Stranke vidijo skromnost oblikovalca kot znak, ki pomeni, da je z njim lažje delati. Prav skromnost je tista, zaradi katere vas bodo stranke bolj upoštevale.

8. Potrpežljivost

Ne glede na to, kako dobri ste v tem, kar počnete, ne bo vsak projekt tekel kot po maslu. Obstajajo stranke, s katerimi je zelo težko delati. Predvsem se dogaja, da vas v neskončnost prosijo za popravke in dodelave. Ne smete vedno dovoliti, da stranke zlorabljajo vašo prijaznost, vendar pa se po drugi strani ne morete v nedogled prepirat. Potrpežljivost vam omogoča, da ostanete diplomatski tudi v primeru zahtevnih strank.

Potrpežljivost je dobra lastnost tudi, ko delate z drugimi oblikovalci. Ko ste del ekipe, vedno obstaja možnost, da boste imeli različne ideje in pristope. Potrpežljivost je potrebna, če želite poslušati predloge drugih ljudi. Prav tako je priporočljivo, da ostanete mirni, če drugim vaše ideje niso všeč. Lahko se sicer uprete, ampak na prijazen način. Tako jim pokažete, da lahko ostanete profesionalni tudi v neprijetnih okoliščinah.

grafični-oblikovalec
Malce hudomušna opredelitev tipičnega grafičnega oblikovalca (VIR 1)

9. Zanesljivost

Ko nekaj obljubite, to obljubo tudi izpolnite. Tako preprosto je. Ne pozabite, da na tem področju res traja, da si pridobite neko stopnjo zaupanja. Če boste stranko razočarali samo enkrat ali dvakrat, lahko takoj pozabite na vašo verodostojnost.

Zato enostavno morate biti ves čas zanesljivi. Če projekta ne boste mogli pravočasno opraviti, strankam to takoj povejte. Če menite, da je treba nekaj spremeniti, se pogovorite. Nenehno obljubljati, potem pa obljubljenega ne dostaviti, pove veliko o vas. Ne samo kot o oblikovalcu, ampak tudi kot osebi.

10. Prilagodljivost

Industrija oblikovanja hitro raste in se hitro spreminja. Kakor pridejo in gredo trendi, tako se spreminjajo tudi želje občinstva. Če se ne morete prilagoditi tem spremembam, potem bodo na vas pozabili. Nekega dne bo vaš slog tako zastarel, da nihče več en bo hotel delat z vami.

Poskrbite, da boste ostali na tekočem z vsemi trendi in standardi. Če ugotovite, da se je na področju oblikovanja pojavil nov stil, ga raziščite. Če obstaja novo orodje, ki bo nadomestilo dosedanje, se ga naučite. Poskusite in preverite, ali ustreza vašemu slogu.

Sklep

Morda ste najbolj ustvarjalna oseba na svetu. Toda vaše ideje ne pomenijo ničesar, če nimate nobene od teh 10 značilnosti, ki smo jih navedli zgoraj. Ne pozabite, da grafično oblikovanje ne pomeni samo, kaj lahko naredite. Prav tako gre za to, kdo ste kot oseba in kako se ukvarjate z ljudmi okoli vas. Gre za to, kako daleč ste pripravljeni razširiti svoj um in vaše talente. Gre za to, da ste sposobni zapustiti svojo cono udobja, da bi še bolj obvladali vašo umetnosto. Nenazadnje, gre za vedenje, kaj je prav in narobe, in ohranjanje vaše integritete kot oblikovalca in kot človeškega bitja.

VIR (1) Pinterest