Blog

Kako zgraditi učinkovit prodajni lijak [Prikaz primerov]

Vsi, ki ustvarjate na spletu in si preko svojih internetnih strani želite zgraditi učinkovit prodajni lijak, lahko na spodnjih primerih pogledate nekaj idej za učinkovite in predvsem delujoče prodajne lijake na različnih spletnih straneh.

Od učinkovitosti prodajnega lijaka je odvisna uspešnost prodaje preko interneta, pri snovanju vašegaq prodajnega lijaka pa se poskušajte v prvi vrsti, predvsem osredotočiti na to, da vse kar ne prispeva k učinkovitosti prodajnega lijaka, prodajni lijak moti. Kar na spletnih straneh ne zvišuje konverzijo, jo znižuje.

NAMIG: Če boste pozorni, boste v nadaljevanju vsebine, opazili, da učinkovit prodajni lijak NE ZASLEDUJE SAMO ENEGA CILJA. Prodajni lijak je lahko usmerjen tako, da HKRATI pridobiva povpraševanja, povečuje bazo elektronskih naslovov, obenem pa prodaja tudi npr. Googlove AdSense reklame. Če ste začetnik v spletni prodaji in šele razmišljate kaj prodajati preko spleta, OBVEZNO preberite članek na povezavi.

prodajni lijak
Primere dobrih praks uspešne prodaje preko spleta, s pomočjo učinkovitih prodajnih lijakov, najdete tudi v članku Uspešna prodaja in marketing na internetu.

Prodajni lijak spletnih trgovin

Učinkovit prodajni lijak seveda v prvi vrsti najbolj zanima spletne trgovine, ki želijo preko različnih spletnih kanalov, v svoje trgovine privabiti čim več obiskovalcev (na prava mesta v svojih trgovinah), posledično pa na ta način povečati internetno prodajo.

Spodaj si lahko pogledate 2 zelo učinkovita prodajna lijaka dveh spletnih trgovin v različnih panogah, obe pa na slovenskem spletnem trgu več kot učinkovito delujeta že vrsto let.

Prodajni lijak spletne trgovine TopIzbira.si

Trgovina TopIzbira.si je slovenskim kupcem poznana kot ena največjih ponudnikov ovitkov za telefone, sicer pa prodajni lijak, kot je zastavljen za prodajo v Sloveniji, na enak način, implementirajo tudi za prodajo v svojih ostalih trgovinah po Evropi (Madžarska, Češka, Hrvaška,…).

Njihov prodajni lijak za t.i.. organske obiskovalce spletne trgovine je zastavljen tako, da s pomočjo SEO optimizacije, obiskovalcem spletne trgovine, “pred oči” najprej pozicionirajo kategorije blagovnih znamk telefonov, saj večina kupcev ovitkov za telefone te kupuje na podlagi blagovne znamke telefona, ki ga imajo.

Zato so blagovne znamke telefonov tudi postavljene v primarni meni trgovine, ključne besede, s katerimi pa se trgovina pozicionira kupcem etuijev za mobije v spletnih iskalnikih pa so začrtane široko, tako, da prodajni lijak na začetku zajame čimširšo ciljno publiko potencialnih kupcev.

Ko potencialni kupci pristanejo na začetku lijaka, se le ta oži z najrazličnejšimi filtri, ki kupce vodijo proti koncu lijaka in odločitvi za nakup (filter glede na ceno ovitkov za telefone, blagovno znamko, dizajn,itd…)

NAMIG: Spletni marketing vaše spletne strani načrtujte tako, da lijak namenjen prodaji zasnujete dolgoročno. To pomeni, da spletnre vsebine na začetku lijaka zastavite tako, da jih bo mogoče v prihodnosti enostavno nadgrajevati. To vam bo pomagalo pri tem, da boste po doseženih ciljih s spletnimi vsebinami, po tem, ko boste enkrat dosegali prvo stran Googla, z enostavnim in kratkim dodajanjem vsebin, uspeli braniti vrhnje pozicije, kjer obiskovalci šele vstopajo v vaš lijak. Več o tem v članku Kaj je spletni marketing.

Prodajni lijak spletne trgovine Pohištvo123.si

Prodajni lijak znane slovenske pohištvene, spletne trgovine, Pohištvo123.si je zasnovan z očitno namero po preglednosti in enostavnosti ter hitri navigaciji potencialnih kupcev.

Kategorije pohištva (npr. regali za dnevne sobe Pohištvo123.si) so zasnovane tako, da potencialnim kupcem omgočajo pregled regalov, kar vseh na eni strani (na enem url naslovu), v osnovi pa se primarni meni trgovine deli na pohištvene ambiente, tako, da bodoče kupce pohištva, vodi od želenega prostora za katerega izbirajo pohištvo k ponudbi različnih kosov posameznega pohištva.

V primeru spletne trgovine Pohištvo123.si ni odveč opozoriti tudi na to, da se trgovina (glede na dosežene hitrost nalaganja in zasnovo menijev ter celotne ponudbe v trgovini) močno usmerja v prodajni lijak, ki je prvenstveno vrhunsko prikazan in vodi kupce, predvsem tiste, ki do spletne trgovine Pohištvo123.si dostopajo čez mobilne naprave.

Zaključek naročila pohištva je odlično poenostavljen, v čimer je prodajni proces tekom celotnega lijaka pohitren, poenostavljen in lahko izvedljiv.

NAMIG: Za ustvarjanje spletnih vsebin in besedil na način, da bodo rangirale na prvi strani Googla, upoštevajte aktualna SEO pravila, kaj vse upoštevati kot SEO pisec besedi, najdete na povezavi.

Prodajni lijak spletne trgovine Sanjski-Šopek.si

Spletna trgovina Sanjski-Šopek.si je trgovina, ki je na slovenskem spletu, prepoznana kot ena vodilnih spletnih strani, ki se profesionalno ukvarja z dekoriranjem porok ter poročnimi šopki. V prvi vrsti je Sanjski Šopek svojo “spletno pot” začel kot ponudnik in organizator porok, specializiran za prekrasne poročne šopke, svojo zgodbo na internetu pa nadaljuje z gradnjo in razvijanjem trgovine katere prodajni lijak želi obiskovalcem ponuditi, logično, prodajni program namenjen poroki, a iz zornega kota daril.

Zato v trgovini Sanjski-Šopek.si, prodajni lijak, na začetku poti, ponuja predvsem vsa mogoča darila, le ta pa kasneje segmentira glede na interesente za specifična darila: darila za materinski dan (ki vključujejo šopke), poslovna darila, darila za valentinovo, darila za božič, itd…

Pomembno je opozoriti, da vsa darila vključujejo prodajni program, ki se sicer učinkovito trži že pri organizaciji porok samih.

NAMIG: Načrtovanje in strategija spletnega nastopa z namenom izgradnje učinkovitega prodajnega lijaka je KLJUČNA za uSpeh spletne strani. V Sloveniji se z načrtovanjem učinkovitih prodajnih lijakov, ukvarja ogromno marketinških agencij, ena izmed najbolj znanih, večjih marketing agencij za učinkovite prodajne lijake je agencija Madwise.si.

Prodajni lijak lead generation spletnih strani

Lead generation spletne strani imajo v prvi vrsti funkcijo pridobivati povpraševanja, povečevati bazo elektronskih naslovov potencialnih kupcev in obiskovalcev spletnih strani, itd….

Prodajni lijak je zato večplasten in odvisen od tega katero vrsto publike nagovarja. Za informativne ključne besede se zato na koncu prodajnih lijakov pojavljajo ponavadi možnosti za dolvleko najrazličnejših katalogov in prospektov ali naročilo na prejemanje ostalih novic spletnih strani, medtem, ko prodajni lijak, ki je usmerjen v pridobivanje povpraševanj, svojo “pot” najpogosteje konča z učinkovito, dizajnersko izstopajočimi in tudi personaliziranimi pozivi k oddaji povpraševanj (t.i. CTA – call to action).

Prodajni lijak spletne strani Mizarstvo.si

Mizarstvo.si je spletne, lead generaiton stran, katere namen je združevati najrazličnejše slovenske mizarje, za njih pa različni prodajni lijaki, opravljajo različne funkcije. Na url naslovu npr. za klubske mizice, lahko npr. vidite, da je vsebina zasnovana tako, da predstavlja najrazličnejše klubske mizice za dnevne sobe, osnovna funckija vsebine pa je, da čimprej pretoči obiskovalce tega url naslova, preko povezav, v spletno trgovino s pohištvom Pohištvo123.si, ki sodeluje tudi na spletni strani Mizarstvo.si.

Prodajni lijak tako v tem primeru opravlja 2 funkciji in sicer:

  • po eni strani, izboljšuje naravno pozicijo spletne trgovine Pohištvo123.si zaradi povratnih povezav, ki iz url naslova o klubskih mizicah, kažejo na url naslov o klubskih mizicah v trgovini (t.i. offsite SEO optimizacija)
  • po drugi strani, pa predstavlja klubske mizice spletnim obiskovalcem strani Mizarstvo.si

Prodajni lijak lead generation strani ETC Adriatic.si

Team building agencija ETC Adriatic.si se ukvarja s trženjem team building programov najrazličnejšim podjetjem, ker pa so team buildign programi produkt, za katerega je mogoče kupcem postaviti individualne cene, hkrati pa se drugačni team building programi tržijo čez zimsko in lčetno sezono, je namesto klasične spletne trgovine, ETC Adriatic.si spletna stran, zasnovana kot lead generation spletna stran, katere prodajni lijak je usmerjen v pridobivanje povpraševanj kakor tudi v rast baze elektronskih naslovov obiskovalcev spletne strani ETC (preko dolvleke kataloga zimskih in letnih team building programov).

Prodajni lijak pozimi vodi obiskovalce spletne strani (ki na ETC Adriatic.si prispejo preko informativnih ključnih besed) do dolvleke zimskega kataloga programov za team building, poleti pa do poletnega kataloga programov za team building.

Prodajni lijak preko vsebinskega marketinga

Vsebinski marketing je za kreacijo prodajnega lijaka uporaben in praktičen predvsem zato, ker omogoča, da z najrazličnejšimi tipi in vrstami marketinških vsebin, s pomočjo optimizacije spletnih strani in vsebin, nagovarjamo najrazličnejšo spletno publiko, ki uporablja, v največji meri, spletne iskalnike (predvsem Google), sicer pa s tako pripravljenimi vsebinami nato prodajni lijak usmerimo tudi na ostale spletne in prodajne kanale.

Vsebine, nastajajoče na podlagi vsebinskega marketinškega načrta, promoviramo na družabnih omrežjih, po spletnih forumih, itd… s tem pa svoj prodajni lijak širimo tudi med speltno ciljno publiko, ki se sicer prvenstveno ne sprehaja zgolj po spletnih iskalnikih, ampak tudi na družabnih omrežjih.

Pri tem ne bo odveč opomniti, da je danes praktično že nujno, da svoj prodajni lijak razširimo tudi na vsebine, ki jih je mogoče predstavljati tudi kot video vsebine na YouTubu, saj je YouTube druga najbolj obiskana spletna platforma, takoj za spletnimi iskalniki. Po nekaterih marketinških študijah raba YouTuba že prekaša rabo socialnih omrežij.

Uporaben video na temo učinkovitega prodajnega lijaka: