Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je, še posebej po “preusmeritvi” velikega števila podjetij na splet, eden izmed vodilnih marketinških pristopov, ki ga za svoj razvoj digitalnega nastopa in spletne prodaje, ubere največ podjetij, saj je večina spletnih platform, kjer se nahaja največ internetne publike, zasnovana tako, da servira najrazličnejše oblike spletnih vsebin.

Bodisi, da šele začenjate svoj vsebinski marketing ali pa ste že “veteran” kreiranja spletnih vsebin, vam utegne spodnji zapis koristiti, saj smo v njem podrobno odgovorili na to ali vsebinski marketing resnično deluje, kaj sploh je vsebinski marketing, kakšna je razlika med pisanjem vsebin in trženjem spletnih vsebin ter zakaj je vsebinski marketing pomemben…

NAMIG: Celovita razlaga kaj je vsebinski marketing in kako deluje ter prikaz primerov delovanja in učinkov vsebinskega marketinga, je predstavljena na povezavi MatijaZajšek.com.

vsebinski marketing

Dodatne podrobnosti o tem kaj je vsebinski marketing, najdete na povezavi.

Ali vsebinski marketing resnično deluje

Kratek odgovor ali vsebinski marketing resnično deluje je da. V nasprotnem se zanj ne bi odločalo vedno več podjetij, zanimanje za vsebinski marketing ne bi naraščalo in tudi podjetja, ki že izvajajo svoj vsebinski marketing, ne bi v njem, “vztrajala” ter vanj investirala sredstev na dolga obdobja. Tako pa smo, na internetu, priča vedno več podjetjem in pisameznikom, ki v svoje spletne vsebine, investira vedno znova, hkrati pa je podjetij in lastnikov, ki se odločajo za implementacijo vsebinskega marketinga, vedno več.

Res pa je, da vsebinski marketing, tako kot vse ostale “veje” in oblike trženja na spletu in drugod, zahteva znanje, izkušnje ter različne pristope, glede na spletne kanale, na katerem morajo podjetja objavljati svoje spletne vsebine. Tam kjer vsebinski marketign ne deluje, ni razlog v samem razmišljanju, da promocija spletnih vsebin, kot koncept ne bi delovala, temveč so slabi rezultati pogosto prej posledica napačnega pristopa k pripravi in promociji spletnih vsebin, na sploh napačnih spletnih vsebin (glede na spletni kanal, kjer so vsebine, objavljene) ali preprosto posledica razmišljanja, da je pravzaprav vseeno kar se objavlja na spletnih kanalih, glavno, da objavljamo vsebino redno.

Da bi vsebinski marketing na posameznem spletnem kanlu, dejansko deloval, je potrebno nekaj več kot zgolj objavljati vsebine, je pa rezultat odvisen predvsemod tega ali imajo vsebinski marketingaši začrtane jasne cilje kaj s pripravljenimi vsebinami sploh želijo doseči (na izbranih spletnih kanalih). Zagotovo se boste strinjali, da za informiranje in obveščanje, ali za ozaveščanje bodočih kupcev, ali za pridobivanje sledilcev oz. za spodbujanje interakcije med sledilci, ne zadošča kakršnakoli vsebina, temveč skrbno pripravljena, natančna in ciljana spletna vsebina.

NAMIG: V kolikor potrebujete svetovanje za vsebinski marketing ali načrt za pripravo vsebinsko marketinške strategije, se za več informacij, obrnite na strani marketing svetovanje matijazajšek.

Kaj je vsebinski marketing

Vsebinski marketing je pojem, ki opredeljuje pripravo (spletnih) vsebin z namenom doseganja marketinških in prodajnih ciljev spletnih strani.

Vsebinski marketing se od spletne strani do spletne strani ter od spletnega kanala do spletnega kanala, med seboj, razlikuje, saj ni vseeno s kakšno vrsto spletnih vsebin, nastopate na Googlu, družabnih omrežjih, v email marketingu, na omrežju YouTube in drugod.

Na posameznih platformah so bolj priljubljene dinamične in zabavne vsebine, na drugih platformah s pomočjo vsebinskega marketinga, ustvarjamo uporabne in koristne vsebine, hkrati pa je sestavni del uspeha v vsebinskem marketingu tudi dinamika in raznovrstnost vaših objav.

Učinkovit in uspešen vsebinski marketing je tisti, ki se v prvi vrsti osredotoča na zanimivost, uporabno vrednost in pestrost pri svojem komuniciranju s ciljnimi publikami.

NAMIG: Vsebinski marketing NISO samo besedila. Prej nasprotno. Vsebinski marketing so vse vrste spletnih vsebin, ki utegnejo pritegniti. Slike in video vsebine so pogosto celo tiste, ki pritegujejo bolj kot zgolj zgodbe in teksti. Kako “močan” pritegovalni argument so npr. slike, priča množična raba omrežja Instagram in Pinterest, ki prvenstveno slonita na prikazovanju slik. Ta “moment” učinkovitosti vsebinskega marketinga preko prikazovanaj slik, zelo dobro razumejo vse učinkovite in uspešne spletne trgovine, ki že vrsto let uspešno prodajajo svoje produkte preko online trgovin. V Sloveniji je ena najbolj poznanih trgovin, ki prikazuje in tudi uspešno prodaja dnevne regale za dnevne sobe, spletna trgovina Pohištvo123.si. Kliknite in preverite kakšne slike regalov za dnevne prostore se prikazujejo v njihovi trgovini.

Kakšna je razlika med pisanjem vsebine in trženjem vsebine

Pisanje vsebine je pojem, ki opredeljuje pripravo raznovrstnih spletnih vsebin za namene promocije, trženje vsebine pa je promocija/oglaševanje pripravljenih spletnih vsebin, na različnih spletnih kanalih.

Za npr. družabno omrežje LinkedIn ponavadi pišemo vsebine, ki so prvenstveno namenjene BTB ciljni publiki, medtem, ko za Facebook družabno omrežjo ponavadi pripravljamo prodajne in zabavne ter duhovite vsebine.

Promocija oz. trženje vsebin lahko poteka na plačljive ali neplačljive načine na posameznih spletnih kanalih, pri čemer je za plačljivo trženje vsebin zahtevan marketinški budžet. oz. denar, za neplačljivo trženje vsebin pa čas, da se vsebine zasidrajo med uporabniki spletnih kanalov.

Primer pisanja in promocije vsebine o bilanci stanja

Enostaven primer razlike med pisanjem vsebine in promocijo vsebine je npr. url naslov na spletni strani ebonitete.si, na katerem je pojasnjeno kaj je bilanca stanja. Če boste kliknili na naslov bilanca stanja, boste videli, da je na njem podorbno opisano kaj nam povesta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida. To je naloga, ki jo je opravil vsebinski ustvarjalec.

Vsebinski promotor/tržnik pa ima nalogo url o bilanci stanja promovirati in oglaševati na najrazličnejših spletnih kanalih (družabnih omrežjih, email marketingu, LInkedIN, Facebook, itd…). Nagovore za vsakič znova drugačen pogled na ogled spletne strani, ki govori o bilanci stanja, pripravlja vsebinski promotor.

Zakaj je potreben vsebinski marketing

V poplavi najrazličnejših, vedno znova, na novo odprtih spletnih platform (v zadnjem času npr. TikTok in ClubHouse) je edina stična točka, ki povezuje uporabnike platform s ponudniki, vsebina. Vsebina je tista, ki priteguje, očara, prepriča, pridobiva všečke, komentarje (sproža odzive) in generira odzive.

Brez vsebine so spletne strani in tudi spletne platforme zgolj spletna mesta, na katerih se nič zanimivega ne dogaja. Pomen vsebine za spletni marketing in trženje na spletu, kot celoto, lahko enačimo z nakupom televizije (za katero odštejemo npr. 2 tisočaka), a, če televizije ne vklopimo, sama po sebi, le ta, ne bo zanimiva. Ugašnjene televizije (dolgo) ne gleda nihče.

Dodatne informacije:

  • učinkovit in v dolgoročno rast spletnih strani, usmerjen vsebinski marketing, zasleduje aktualna SEO pravila, saj ni vseeno kako so vsebine za iskalnik Google pripravljene, še posebej, če boste z njimi želeli uvrstitve na prvih straneh Googla. Kaj vse mora vedeti SEO pisec besedil, da pride na prvo stran Googla, smo pojasnjevali v članku, na povezavi.

  • pri vsebinskem marketingu, je ena od najpomembnejših pozornosti, ki se ji najbolj splača posvečati pozornost, priprava ustreznih vsebin, saj ni za vsako ključno besedo, primerna prav vsaka vrsta spletne vsebine. Npr. če vzamemo za primer ključno besedo “žarnice”… sicer drži, da lahko za žarnice napišemo krasno spletno vsebino v obliki bloga, a, če iskalnik Google ocenjuje, da je najbolj primerna vsebina za “žarnice” prikaz ponudbe žarnic, potej je bolj, da se pri ključni besedi žarnice, osredotočamo predvsem na prikaz ponudbe in ne ciljamo z vsebino z zgodbo o žarnicah. Fantastično to obvladajo na podjetju Euroton.si.

Viri:

1 – What Is Content Marketing?