Kaj je spletni marketing?

Spletno trženje oz. spletni marketing je sklop različnih trženjskih pristopov, ki jih izvajamo na internetu za različne namene doseganja spletnih ciljev podjetij. Nekatera podjetja želijo s spletnim marketingom povečati svoje prodajne rezultate:

  • nekatera želijo izboljšati svojo spletno vidnost in pojavnost,
  • nekatera želijo izboljšati komunikacijo s svojimi ciljnimi publikami (npr. z udeležbo na socialnih omrežjih),
  • nekatera želijo povečati bazo svojih email prejemnikov novičk zaradi izvajanja e mail marketinga
  • nekatera želijo izboljšati svoj vsebinsko spletni marketinški nastop, itd….

Spletni marketing, se odvisno od ciljev, ki jih podjetje s spletnim nastopom želi doseči, lahko izvaja s pomočjo plačljivega spletnega nastopa (npr. spletno oglaševanje na googlu z zakupom ključnih besed) in z neplačljivim pristopom (npr. z optimizacijo spletnih strani za doseganje višjih pozicij v iskalniku Google).

Večina podjetij, ki se spletnega marketinga šele loteva in, ki razume, da za učinkovit marketing na spletu, ni dovolj, da si damo samo izdelati spletno stran, se trženja na spletu loti tako, da poišče zunanjo spletno pomoč (outsorcing spletne agencije), se spletnega marketinga pouči sama ali pa poišče svetovalca/mentorja za spletni marketing.

Zelo uporabne in praktične nasvete za spletni marketing iz izkušenj, ponuja spletna stran marketing na spletu MatijaZajšek.com.

PPC (pay per click) oglaševanje

Plačaj na klik oglaševanje je izraz, ki pomeni, da podjentiki, ki zakupijo določene ključne besede npr. na Googlu, namenijo Googlu določen znesek denarja za to, da se njihova spletna stran znajde na prvi strani Googla, po tem, ko Googlovi uporabniki vtipkajo določeno ključno besedo v iskalnik. Podoben način spletnega oglaševanja ponuja tudi facebook oglaševanje, sicer pa google oglaševanje na klik in facebook oglaševanje na področju ppc oglaševanja krepko vodita kot zdaleč najbolj uporabljani platformi plačljivega spletnega marketinga.

Preberite si še: Of 4 popular pay per click platforms – which is the best for you?

SEO (Search engine optimization)

Optimizacija spletnih strani velja za popularni kanal spletnega marketinga, predvsem zato, ker omogoča visoko vidnost in pozicije v spletnih iskalnikih, brez, da bi zato investirali svoj marketinški budžet, vendar ima za slabost to, da traja bistveno dlje časa, da pridemo do visokih pozicij na Googlu.

Preberite še: Prednosti organskega spletnega nastopa (SEO) in oglaševanja

Če smo z aktivacijo PPC kampanjo na prvi strani Googla praktično v tistem momentu, ko sprožimo kampanjo (v 5 minutah) in začnemo stranke pridobivati takoj, velja za SEO, da je potrebno najmanj pol leta, da pridemo na prvo stran Googla. Za približno 5 najtežjih ključnih besed. Če je naša spletna stran nova, lahko za doseganje najboljših pozicij na Googlu traja tudi več kot leto dni.

kaj je spletni marketing

SMM (social media marketing)

SMM je izraz za udeležbo podjetja (na plačan ali neplačan/organski) način na različnih družabnih in socialnih omrežjih, pri čemer v prvi vrsti prednjačijo predvsem facebook, instagram, linkedin, pinterest in drugi. Socialna omrežja veljajo v primerjavi s spletno prisotnostjo preko iskalnikov, za hitrejša in bolj dinamična spletna okolja, zato zahtevajo bistveno bolj proaktivno udeležbo na njih, veščine ustreznega komuniciranja, odvisnood tega na kateri platformi se podjetje želi pojavljati, obenem pa tudi finančna sredstva, saj si danes podjetja praktično ne morejo privoščiti, da bi svoje poslovne cilje preko družabnih omrežij, dosegala s pomočjo naravne večanosti prepoznavnosti podjetja na družabnih omrežjih.

Glede na to, da udeležba na različnih socialnih omrežjih zahteva različne veščine v odvisnosti od tega na katerih omrežjih želi podjetje dosegati svoje poslovne cilje, svetujemo, da za upravljanje s socialnimi omrežji, poiščete pomoč pri preverjenih marketinških agencijah, ki se z delom na družabnih omrežjih, ukvarjajo dlje časa. V Sloveniji je ena izmed najbolj prepoznavnih marketinških agencij, ki nudi upravljanje družbenih omrežij in inbound marketing, agencija Novelus.

Digitalni ali spletni marketing

Precej lastnikov podjetij in pa tudi vseh ostalih, ki se zanimajo za prodajo in trženje preko sodobnih prodajnih in promocijskih kanalov (od katerih jih res ogromno poteka preko interneta), ima pomisleke o tem ali se odločiti za digitalni ali spletni marketing, ni pa jih tudi ne malo takšnih, ki digitalnega in spletnega marketinga, med seboj niti ne ločijo.

Za vse te, spodaj objavljamo razliko med digitalnim in spletnim marketingom.

Spletni marketing zajema trženje, prodajo in promocijo produktov in storitev preko spleta, digitalni marketing pa je širši pojem in zraven spletnega trženja in promocije, zajema tudi druge digitalne kanale, ki se danes uporabljajo za izboljšanje prodajnih ali promocijskih aktinvosti podjetij.

Med digitalno marketinške aktivnosti in možnosti udejstvovanja podjetij prištevamo:

game adverting (oglaševanje znotraj računalniških iger in aplikacij)
Affiliate digitalni marketing
Digitalni marketing na elektronskih bilboardih in napravah
Marketing preko SMS sporočil
itd

Celoten komplet digitalno marketinških možnosti (vključno z možnostmi spletnega marketinga), si lahko ogledate v članku Digitalni marketing za začetnike.

 

Oznake: kaj je spletni marketing