Kaj je vsebinski marketing

Vsebinski marketing ostaja za večino lastnikov spletnih strani, glavno vodilo za pridobivanje novih poslov, kontaktov, e naslovov, povpraševanj in nakupov, spletnih obiskovalcev (vir 1 – B2B Content Marketing Trends [Research])

Vsebinski marketing na internetu postaja, skozi čas, vedno bolj zanimiv, vedno večjemu številu podjetij in podjetnikov, saj se vedno več podjetij zaveda, da imeti zgolj spletno stran oz. online trgovino, na internetu, že dolgo več ne zadošča zato, da bi podjetje preko nje uspešno in učinkovito prodajalo in razvijalo svojo spletno blagovno znamko.

Vsebina je tista na katero se “priklopijo” sledilci, vsebina rojeva oboževalce, spodbuja komentarje in druge oblike angažiranosti, sproža nakupe (in tudi reklamacije :)) in vse aktivnosti, ki se pravzaprav dogajajo na spletu, so posledica, takšne ali drugačne vsebine.

V tej objavi je podrobneje razloženo kaj je vsebinski marketing, kljub temu, da lahklo na internetu najdete že ogromno uporabnih nasvetov o vsebinskem marketingu. Eden od takšnih je tudi Vsebinski marketing in prikaz primerov, na spletni strani, na povezavi.

Za razliko od ostalih spletnih zapisov, ki prikazujejo primere vsebinskega marketinga, torej primere različnih vsebin, ki jih lahko uporabimo na različnih spletnih platformah, je v tem zapisu, v nadaljevanju, prikazana poglobljena predstavitev različnih vrst spletnih vsebin, ki jih sicer, v osnovi, vse lahko uvrstite med t.i. blog spletne vsebine, a se po svoji obliki in ciljih, od “klasičnega” bloganja, precej razlikujejo. Saj je namen posamezne speltne vsebine drugačen, posledično pa je tudi forma (oblika) teh vsebin, drugačna od klasičnih spletnih vsebin.

V kolikor vas zanima predavanje, delavnica ali tečaj za vsebinski marketing, preverite ponudbo specializiranih tečajev za digitalni marketing, kjer so predstavljena različna individualna in skupinska izobraževanja in tečaji za digitalni marketing.

Kaj je vsebinski marketing – kratka razlaga

Vsebinski marketing je trženje (na spletu) s pomočjo vsebin. Vsebina na spletu pa je VSE.

Z namenom čimbolj učinkovitega vsebinskega marketinga, je pred izvedbo oz. implementacijo vsebinskega marketinga v celoten marketinški nastop, potrebno razumetri troje:

  • kakšne vrste spletnih vsebin obstajajo
  • kateri spletni kanali so primerni za distribucijo različnih vrst spletnih vsebin & kako distribuirati vsebine na izbranih spletnih kanalih
  • kakšen je cilj ustvarjanja izbranih vsebin na izbranih kanalih (kako bomo merili rezultate svoje vsebinskega spletnega nastopa)

Če potrebujete marketing svetovanje za vsebinski marketing, boste ponudbo za marketinško svetovanje, našli na povezavi.

Prikaz kako je spletna vsebina pravzaprav VSE – prikaz na šopkih rož

Če v Google raziskujete informacije o šopkih rož (kako se šopke izdelujejo, posušijo, kdo so ponudniki šopkov rož, itd…) imate te informacije možnost dobiti v najrazličnejših oblikah.

Šopke rož (in pravzaprav vse drugo) lahko na Googlu raziskujete po prikazu slik šopkov, po prikazu splentih strani, po prikazu video vsebin s šopki rož, po pregledu novic o šopkih rož, itd…

Poglejte sliko:

vsebinesopkih roz

Na zgornji sliki je posebej označeno kakšne vrste spletnih vsebin je vse smiselno pripraviti za ključno besedo šopki rož. Ta informacija seveda, med drugimi, najbrž najbolj prav pride tudi trgovinam, ki ponujajo različno kreirane šopke (kot na sliki trgovina s šopki rož Sanjski-Sopek.si).

Vrste spletnih vsebin za marketing

Kot rečeno že zgoraj je vsebina na spletu, dobesedno VSE.

Če oddate komentar na kakšni spletni strani ali forumu, če všečkate kakšno objavo, če napišete blog, posnamete video, objavite slike, predvajate vašo pesem ali govor (podcast), objavite knjigo (pdf), izdelate spletno stran, sodelujete v spletnih razpravah, itd… Vse je vsebina.

Za potrebe vsebinskega marketinga je potrebno samo vso to vsebino identificirati in umestiti v ustrezne, za marketinške potrebe, spletne kanale ter na, za vsak spletni kanal svoj način, komunicirati identificirane vsebine ciljnim publikam.

Če so na povezavi opisani primeri vsebinskega marketinga, ki se dotikajo identifikacije različnih vrst vsebin za kategorije spletnih trgovin, pristajalnih (t.i. landing) pages, kontaktne spletne strani, email vsebinski marketing , itd…., je spodaj razložena še razlika med posameznimi oblikami spletnih vsebin.

Predstavljajte si vsebinski marketing tako….

Vsebinski marketing ima točno določene vrste vsebin:

  • blog zapisi, infografike, video vsebine, slikovne vsebine, avdio vsebine, statične tekste (na spletnih straneh), dinamične tekste (npr. objave na forumih, družabnih omrežjih, teksti v email sporočilih, itd…) in

Vsebinski marketing ima točno določene oblike vsebin:

  • to so npr. “klasični” blog zapisi, roun up vsebine (intervjuji), vsebine za medije (media press), pr vsebine, statistične in trendovske vsebine (stats pages), evergreen vsebine, seznami, izzivi, nagradne igre, demonstracije in prezentacije, primerjalne vsebine produktov, checkliste, itd…

Cilj vsebinskega marketinga (trženja) je ustrezno vrsto spletne vsebine, v ustrezni obliki, z ustreznim načinom (dinamiko, tonom sporočila, itd..), komunicirati na ustreznem kanalu s točno določenim namenom (katerega učinek lahko izmerimo).

Cilj vsebinskega marketinga je pripravljati najbolj ustrezne vrste spletnih vsebin z namenom, da ustrezno sodijo v t.i. prodajni lijak potovanja obiskovalcev do in na spletni strani z namenom, da vsebina doseže svoj (merljivi) cilj.

Spletne vsebine v obliki aplikacij in programov (npr. aplikacija ebonitete.si)

Posebna vrsta spletnih vsebin so tudi aplikacije in programi (spodaj primer programa za preverjanje bonitetnih ocen podjetij)

Ebonitete.si so spletna stran, kjer je glavna vrsta spletne vsebine program, ki posameznikom in podjetjem pomaga do izračuna kakšna je bonitetna ocena podjetij s katerimi bi podjetje želelo ali že sodeluje.

V programu (spletni vsebini) ebonitete.si so zajeta vsa podjetja in poslovni subjekti v Sloveniji tako, da lahko podjetja res ažurno pridejo do vseh informacij o bonitetah vsakega podjetja v Sloveniji.

Zato lahko rečemo, da vsebinski marketing na spletni strani ebonitete.si temelji na vsebini, ki jo dejansko sestavlja aplikacija za izračun bonitet podjetij:

spletna vsebina aplikacija bonitete

Vrste spletnih kanalov in načini distribucije vsebin na njih

Najbolj poznane, popularne in uporabljane vrste spletnih kanalov (trenutno) so:

  • Google z vsemi svojimi “derivati” (YouTube, Gmail, Zemljevidi, Apps, itd…)
  • družabna omrežja (Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Snapchat,….)
  • specialistične/nišne spletne platforme, kjer je mogoče oglaševati ozko specifične spletne vsebine (npr. za arhitekte Archiexpo)

Načini distribucije na posameznih spletnih kanalih se med seboj razlikujejo v:

  • sporočilni vrednosti (uporabne vsebine, zabavne vsebine, provokativne vsebine, itd…)
  • dinamiki objav (večkrat na dan (Twitter), nekajkrat na teden (LinkedIn), vsak dan (Facebook), enkrat na teden (Google SEO organska rast), nekajkrat na mesec (YouTube), itd….
  • tonu komuniciranja in tomu odzivanja na objave (kdo, kako, itd….)

Primer distribucije spletnih vsebin na družabnem kanalu Facebook – trgovina Bambini

Na spodnji sliki je prikazan “klasična” distribucija spletne vsebine trgovine Bambini, na družabnem omrežju Facebook:

NAMIG: Ena izmed večjih prednosti kakovostnega in predvsem učinkovitega distribuiranja spletnih vsebin čez Facebook, je tudi ta, da v kolikor trgovina, namerava širiti svoje poslovanje na tuje trge, dobre prakse distribucije spletnih vsebin na domačem, slovenskem omrežju, preprosto aplicira na tuji trg.

Trgovina Bambini to počne vrhunsko na domačem, slovenskem trgu in nato to prakso prenaša še na hrvaški spletni prostor na Facebooku, za njihovo trgovino Odječa za bebe Bambini.

Kako merite rezultate vsebinskega marketinga

Vsak spletni kanal ima drugačne metrike/parametre/ t.i. KPI-je (key performance indicators) za spremljanje učinkovitosti izvajanja vsebinskega marketinga na njem.

  • pri bloganju spremljamo npr. doseg naravnih obiskovalcev na blog in uvrstitev blog zapisa na Googlu (pa tudi čas zadržanosti bralcev na blogih, število oz. stopnjo konverzij iz bloga, itd…)
  • pri udeležbi z vsebinami na LinkedIn-u spremljamo doseg, všečkanje, komentiranje in deljenje objav (pa tudi število ogledov osebnih in poslovnih profilov)
  • pri plačljivem Google Ads oglaševanju je glavna KPI metrika ROI (return of investment) – kateri oglas in katere ključne besede so za nas profitabilne
  • pri nastopu na Facebooku spremljamo doseg objav, deljenje, komentiranje (pa tudi število prodaj, dolvlek, ipd…)

Primer merjenja rezultatov vsebinskega marketinga v panogi otroških pripomočkov (npr. regalov za otroške sobe, skirojev, ipd,…)

Raznorazni otroški pripomočki imajo odlično “konzumacijo” na družabnih omrežjih, kjer se zbirajo npr. mlade družinice, mamice in podobno. A, da bi lahko rekli, da je vsebinski marketing učinkovit, je to “konzumacijo” spletnih vsebin za otroke potrebno znati izmeri…

Na družabnem omrežju lahko npr. objavljeno vsebino o otroških skirojih preprosto zmerimo z dosegom (reach) objav, všečkanjem objav, deljenjem objav. Lahko pa preko notranjega iskalnika na Facebooku celo preverimo kakšno je zanimanje za otroške skiroje na Facebooku (tako, da v FB iskalnik vtipkamo besedo otroški skiro):

vsebina facebook otroski skiro
Na sliki je prikazano kje na Facebooku lahko raziskujemo trg in zanimanja za otroške skiroje.

Drugi primer spremljanja in merjenja rezultatov vsebinskega marketinga (na Googlu) je preprosto ta, da spremljamo pozicije (uvrščenost) svojih spletnih strani in online trgovin na Googlu (za vsako posamezno ključno besedo).

Na spodnji sliki je npr. vidna evidenca spremljanja mesečnih uvrstitev spletne trgovine Pohistvo123.si, v kateri so, med ostalim, tudi v ponudbi regali za otroške sobe:

merjenje rezultatov vsebinski marketing regali

Viri in dodatne informacije